• Vår!

Da er det blitt vår og vi har klargjort plantekassene våre for såing. Vi skal så forskjellige grønnsaker. Vi har også flere typer bær i plantekassene våre.

• Skigrupper

Alle barna i barnehagen kan ha med seg ski og gå på ski på barnehagens uteområde. Alle 4 og 5 åringene har skigrupper i lysløypa.

• Bål på tur

Nå begynner det å bli kaldt ute og da er det deilig å tenne bål på tur! Vi varmer oss på bålet, og noen ganger griller vi mat også.

• Brannvernuke

Denne uka er det brannvernuke. Vi lærer masse om brannvern og hva vi skal gjøre hvis det begynner å brenne. Bjørnis er en populær læremester! Vi skal også en tur på brannstasjonen!

• Blåbærtur

Nå har det kommet blåbær i skogen! Og vi har vært ute og plukket i vei! Nam nam

• Sykkeldag

Vi har hatt sykkeldag! Vi har kjempefine sykkeldumper rett utenfor barnehagen.

• Insekter

Vi jobber for tiden med insekter. Det er veldig spennende, særlig når vi finner mange forskjellige ute. Vi lærer oss litt om hvert insekt og pynter opp barnehagen med insekter vi har laget selv!

• Ut på tur

Vi er mye ute på tur og turen går ofte til blåbærtoppen! Der har vi fin gapahuk og mange muligheter til god lek. Nå jobber vi med insekter! Vi liker godt å lete etter insekter og se på dem i forstørrelsesglass. Vi lærer oss også mye om insektene vi finner og andre ting om naturen vi befinner oss i!

• Skigrupper

Vi er så heldige at vi har lysløypa rett utenfor barnehagen!

• Havet

Revehiet har begynt å jobbe med temaet - Havet

• Juleteater

Juleteater i barnehagen!

• Høstutstilling

Førskolebarna har hatt høstutstilling!

• Saueprosjekt

De minste barna har nå hatt prosjekt om sauer! De har blitt kjent med sauen på mange ulike måter!

• Sjørøvertema!

Vi starter barnehageåret med tema om sjørøvere! Dette engasjerer både store og små. Vi lager våre egne sjørøverflagg, kostymer, går på skattejakt, seiler og går planken, og mye annet moro. Vi jobber med dette temaet en god stund fremover og avslutter med en stor sjørøverfest! Hiv og hoi!

• Blåbær i skogen!

Vi er så heldige at vi har skogen rett utenfor porten. Nå er skogen full av blåbær og vi har vært på mange blåbærturer!! Vi plukker koppen full, spiser alt og får fine lilla tunger :) nam nam!

• Ny Gapahuk på Blåbærtoppen!

I fjor brant gapahuken vår på blåbærtoppen dessverre ned. Nå har vi fått hjelp av speiderne til å bygge ny gapahuk! Vi gleder oss til den blir ferdig. Tusen takk til speiderne for all hjelp vi har fått!

• Vi venter på våren

• Prosjekt søppel/ verdiløst materiale

Vi er en sertifisert Grønt Flagg barnehage og har fokus på gjenbruk og søppel.

• Hele meg

Vi jobber med "Hele meg". Vi lærer om kroppens funksjoner og om grenser rundt egen kropp. Dette prosjekter vil gå over hele dette barnehageåret.

• FROGNbarnehagen

• Vangen

Hver høst drar førskolebarna på leirskole til Vangen. Dette er en tur som styrker samholdet i førskolegruppa. Turen skaper flotte minner og opplevelser som barna tar med seg videre i livet.

• Ut på tur

Vi drar på tur flere ganger i uka. Vi benytter oss av nærområdet og alt det har å by på av fine stier, gapahuker, Øvredammen, fotballbanen, treningsløypa, skiløyper og lekeplasser. Vi bruker skogen for å skape et variert og kreativt lekemiljø for barna.

• Prosjekt om verdensrommet

Revehiet jobber for tiden med verdensrommet.
    Dette er et veldig interessant tema og barna viser stort engasjement! Dette er spennende!